dinsdag 3 november 2009

Museumbezoek Rotterdam.

Op dinsdag 22 September zijn we met een groepje van 5 naar Rotterdam gegaan om 2 musea te bezoeken voor het vak Theorie Der Kunsten.
Mijn groepje bestond uit Noor, Ilonka, Ben, Norman en ikzelf.

Vanuit Arnhem vertrokken we naar Rotterdam.
Daar aangekomen zagen we eerst een paar beelden op straat.
Die hebben we gefotografeerd.
Toen gingen we op weg naar het Boymans van Beuningen museum waar op dat moment de tentoonstelling; The Art of Fashion aan de gang was.

Er waren hele mooie kleding stukken te zien.

Het licht in de zaal was niet echt heel geweldig dus kon je niet van die hele geweldige foto's maken.

Daarna gingen we naar het Fotomuseum. Omdat het vrij ver lopen was hadden we niet meer zo veel tijd om in het museum rond te kijken.

In het fotomuseum hadden ze een tentoonstelling over Brazilië.
Er werden fotos tentoongesteld over het straat- en nachtleven van Brazilïe. Dus daarom werden er ook wel eens schokkende foto's geshowd.
Een hoop foto's waren nogal vrouw-onterend.








Er was ook interactieve kunst.
In een zaal was er een scherm met een camera eronder. De camera zorgde ervoor dat jij op het scherm geprojecteerd werd. Daarna kwamen er allemaal vormen en dingen op je lijf. Het kon bijvoorbeeld zijn dat je ineens tetakels kreeg of midden tussen de geluidsboxen zat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten